Weer THUIS!

28 november 2014 - Eersel, Nederland

Hallo lieve volgers,

Aan alle mooie dingen komt een einde, zo ook aan onze prachtige reis door Botswana, Namibië en Zuid-Afrika. Heel lang naar uitgekeken en voorbereid en dan is het zo ver...... 6 weken later... het lijkt helemaal niets. Wat een prachtige plaatsen hebben we bezocht, wat een mooie dieren hebben wij gezien, wat hebben we van dit stuk van de wereld genoten! Van vele indrukken hebben we foto's en films gemaakt, in totaal bijna 3000 foto's en bijna 30 GB aan video. Dat wordt een hele klus de komende weken!

De laatste twee dagen stonden in het teken van nog wat laatste presentjes kopen, afscheidslunch en -diner en als laatste proberen alles in de koffers te krijgen. Dat ging maar ternauwernood en met een licht overgewicht aan bagage, maar daar deden ze gelukkig niet moeilijk over.

Op de laatste avond zowaar nog regen gehad en ook nog even een flitspaaltje getest in Somerset West en deze deed het helaas goed. Kijken of de prent via de autoverhuur alsnog wordt afgerekend??? Een laatste overheerlijke lunch bij Wieneke en Gert en dan vertrekken. Een vlucht van 11 uur naar Londen, 4 uur wachten en dan het laatste stukje naar Düsseldorf. Het ging allemaal voorspoedig en om 14.00 uur waren we thuis. De vraag van gisteren, wie er het eerste thuis zou zijn, Carlijn en of wij, werd toen meteen beantwoord: wij waren eerder. Snel een bakje koffie en toen Carlijn opgehaald, wat waren we extra blij elkaar weer te zien! Opeens verbleken dan alle mooie indrukken die we opdeden en voel je wat je voor elkaar betekent.

Gelukkig kunnen we met blijdschap terugzien op een geweldige reis.

Terugkijkend vraag je je dan af, wat vond je nou het mooiste, was het de Okavangodelta, was het Chobe National Parc, waren het de Victoriawatervallen, of de Caprivistrip in noord Namibie of misschien Etosha, de Rode Duinen bij de Sossusvlei, Fish River Canyon of mogelijk toch de Zuid Afrikaanse Westkust en last but not least de walvissen in Hermanus? Als je dit lijstje ziet staan denk je alleen maar: wat zijn wij boffers geweest dat we dit allemaal hebben gezien en meegemaakt! Het één is niet mooier dan het ander, nee het was ALLEMAAL heel bijzonder. Wij zijn enorm dankbaar dat we dit hebben mogen meemaken.

Het schrijven van de reisverslagen was voor ons iets heel bijzonders en vooral alle reacties hierop waren super. Het viel soms niet mee om actueel te blijven want niet overal hadden we internet maar we hopen dat jullie dit niet vervelend vonden. Wij hebben op deze manier een compleet reisverslag gemaakt en konden dit dag na dag opbouwen en zo ook met jullie delen. Geweldig leuk om te doen.

Carla en ik willen jullie bedanken voor alle reacties en hopen dat we snel een mooie foto- en filmreportage hebben gemaakt die we met dan onder het genot van een (Zuid Afrikaans) wijntje met jullie willen bekijken. Gun ons nog even de tijd.

Vanuit een koud maar toch ook wel heel mooi Eersel,

De allerliefste groeten,

Carla en Boudewijn