whale watching

19 november 2014 - Hermanus, Zuid-Afrika

Lieve volgers,

Aan de hoogtepunten van onze reis komt maar geen eind! Vandaag naar het mooie  Hermanus gereden. De route er naartoe is er een van vele mooie uitzichten.  Het doel was echter Hermanus,  De belangrijkste plaats in Zuid-Afrika als het gaat om walvis kijken, echter het is 19 november en de meeste kolossen zijn al op weg naar Antarctica,  de plaats waar ze blijven om tussen november en juni hun buikje rond te eten. De kans om nog een walvis te zien was dus maar klein. In Hermanus aangekomen eerst wat rond gelopen en geïnformeerd.  De boodschap was: ze zijn er nog!!!! Dus maar een kaartje gekocht voor de boot van 15 uur. De wind was gaan liggen, wel zo prettig als je niet echt zeebenen hebt en last hebt van zeeziekte. Na een kleine lezing over de giganten van de oceaan gingen we aan boord van een mooi nieuw schip. Volgens de captain zouden we binnen 2 uur tot een kleine groep mensen behoren die live walvissen hebben gezien . Hij kreeg gelijk want  binnen het uur was het zo ver: WALVIS IN ZICHT! We zagen een moeder walvis van ongeveer 18 meter en een kalf van ongeveer 7 meter. Snel hierna verschenen er nog meer van deze giganten, het was fantastisch om t e zien. Wat een verrassing dat we zo laat in het seizoen toch nog deze super zoogdieren konden zien. Een beetje zeeziekte had Carla er graag voor over. Mooie foto's en films gemaakt, helaas geen uit het water springende walvis maar wel een prachtige staart ! Opgewonden reden we weer terug naar Gordons Bay om die avond weer te genieten van een prachtige zonsondergang. Het was weer een prachtige dag geweest op deze onvergetelijke reis door deze prachtige landen.

Tot morgen en sterkte in de donkere novemberdagen,

Liefs van Carla en Boudewijn

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sandra:
    21 november 2014
    Ja mooi he die kolossen, ik ben met Hanneke en Ellen en Wieneke ook in nov. gaan kijken naar, super he die grote vissen die zo sierlijk door het water glijden.
    Wat hebben jullie toch een prachtige reis. Geniet er nog van want voor je het weet is het voorbij. Xxxx