Bethanie bereikt

11 november 2014 - Bethanië, Namibië

Lieve enthousiaste volgers,

Het is nu bijna 4 uur en de volgende etappeplaats is al weer bereikt. Het was wel weer rijden vanaf 9.30 met een korte lunchpauze in het altijd gezellige Helmeringhausen! Je verwacht een dorpje maar het is een straat met een benzinepomp een winkel en een heus hotel, met dezelfde naam als de plaats. Het broodje met biertje smaakte er wel lekker. Dan nog even 80km naar Bethanie, waar we nu zijn gearriveerd. Ook dit weer een straat met een paar zijwegen en TWEE kerken. Op het einde van het dorp op de hoek ligt ons Guesthouse. Een historisch pand uit 1880. Ook de gastvrouw was ongeveer van dat bouwjaar maar ze is zeer gastvrij en vertelde ons dat ze zelfs Wifi hebben. Beveiligd met een code van 20 nummers ... maar het werkt, zelfs vanaf het zwembad waar we nu zitten. Er zijn hier nog geen andere gasten gesignaleerd hoewel het verblijf beschikt over 20 kamers! Sinds vanmiddag hebben we donkere wolken en veel wind, het zou kunnen gaan ook onweren.  De temperatuur is nog wel hoog, rond 35 graden. Onderweg toch wel weer kunnen genieten van prachtige natuur behalve de laatste 150 km,  dat was heel eentonig. De gravel wegen waren vandaag super te berijden,  soms wat mul of Veel grind  maar we konden goed opschieten. Onderweg wat impressies op de foto gezet. Vandaag zullen in Bethanie blijven en kijken hoe het uitgaansleven er hier uitziet. Vanavond eerst genieten van de kookkunst van onze gastvrouw dan wel haar even oude personeel. Morgen hopen we op tijd bij Fish River Canyon te zijn, weer een prachtig natuurverschijnsel. Uiteraard zullen we jullie weer op enkel mooie foto's trakteren.

Nou dat was het voor vandaag,

Liefs van Carla en Boudewijn vanuit Bethanie  Namibië.