Fish River Canyon

12 november 2014 - Ais-Ais, Namibië

Hallo allemaal,

Na wederom prachtige rit hebben we Ai-Ais aan het einde van de Fish River Canyon in Namibië bereikt. Wat een schitterende en pure nature heeft Namibië toch! Ook vandaag weer geheel onverharde weg maar goed glad zodat we lekker opschoten. Het laatste stuk bracht ons richting de canyon,  het werd steeds vlakker en in de verte een stuk niets, dat moest de canyon zijn. Eerst nog even registreren en wat dollars betalen en zo konden we het nationale park in. Na 10 km de canyon,  welke je van 3 uitkijkposten kon  bekijken. Een zeer imposant stuk natuur waarvan je afvraagt Hoe dat allemaal kan zijn ontstaan en hoe veel tijd dit heeft gekost. Wat zijn wij dan maar nietig. Dat is trouwens een gevoel wat je veel vaker krijgt als je in dit inmense woeste en lege land rondreist. Na de drie uitkijkposten, vele foto's en films verder, besloten we om toch maar niet te voet richting Ai-Ais te gaan. Er zijn er die dat wel doen, een tocht van een week, echt voor de geoefende loper. Wij zijn dat niet dus wij hadden na 1, 5 uur onze volgende etappeplaats bereikt. Een hotel met diverse voorzieningen zoals een spa, afkomstig uit de natuurlijke bron aldaar.  We hadden een mooie kamer gekregen rechtstreeks toegang tot de spa. Hier zouden we twee nachten blijven, even een dag niet autorijden. Al snel bleek dat het echt laagseizoen was, want buiten twee kampeerders waren er nog twee stellen als hotelgasten in het complex. Wel rustgevend maar niet echt gezellig. Na een dagje relaxen, waar niet veel over te vertellen valt ( boek lezen, sudoko maken, kruiswoordpuzzeltje maken, wandelingetje naar de dam in de droge rivier en Baboons wegjagen van ons balkon) zouden we de volgende dag na een 1,5 uur rijden het mooie Namibië weer gaan verlaten, maar daarover in het volgende verslag.

(Ps de foto's van de canyon worden later toegevoegd)

Tot dan in het volgende verslag van ons vanuit Zuid Afrika.

Liefs Boudewijn en Carla