van Langebaan naar Gordons Bay

17 november 2014 - Gordons Bay, Zuid-Afrika

Hallo lieve volgers,
Vanmiddag pas laat in Langebaan aangekomen door een blundertje. ..... We moesten wat langer in Clanwilliam blijven om onze fotoapparatuur op te halen. Deze hebben we tot nu toe de hele reis met ons meegesleept en uitgerekend in Clanwilliam laten we deze in het restaurant staan. We waren net op vertrokken naar Langebaan, maar ontdekte gelukkig al vrij snel dat we de camera niet bij ons hadden.  Dat betekent dus omkeren  en wat bleek.......het restaurant was natuurlijk nog gesloten. Geprobeerd, met Hulp van een receptioniste van een hotel om de manager van het restaurant te traceren, maar 2 uur verder kregen we bericht dat de manager er pas tussen 14 en 15 uur zou zijn. Nou dan weet je wel.........dat werd 15.30 uur (iets voor openingstijd). Onze tijd maar doorgebracht op het terras van Clanwilliam Lodge met lezen, sudoko maken, etc. Uiteindelijk dan toch in Langebaan aangekomen en na het aantrekken van lange broek en trui een hapje gaan eten in een visrestaurantje. Er stond veel wind tot stormachtig.  Langebaan ligt  aan de Atlantische oceaan en daar wordt veel aan kite-surfen gedaan. Mooi gezicht hoor al die gekleurde zeiltjes in de lucht over het water. De volgende ochtend na het ontbijt naar National park west coast gegaan. Een mooi groene omgeving met overal fijn-bossie. Er waren verschillende view-points met prachtige uitzichten op de "Lagoon", zo prachtig mooi blauw. Aan fauna zijn we flamingo's en andere vogels tegengekomen,  maar ook schildpadden,struisvogels,  enge insecten die over de weg kropen en een heuse "blackadder" over de weg zien kruipen, maar helaas niet op tijd op de foto kunnen zetten.Zo rond 14.30 onze route ingezet naar Gordons Bay.  Hier zullen we de laatste 10 dagen doorbrengen. We werden rond 17.30 zeer hartelijk ontvangen door Gert en Wieneke. Na onze eerste verhalen verteld te hebben,  lekker gegeten en lekkere koffie gedronken. Nog wat plannen gemaakt voor de komende dagen en vervolgens onze intrek genomen in het voor ons klaar staande gastenappartement.  Onder een stormachtige wind en met uitzicht op de honderden lichtjes aan de andere kant van de False Bay dit reisverslag gemaakt. Hier zitten we de komende dagen heerlijk te relaxen want nagenoeg iedere dag op een andere plek zitten de laatste vier weken, doet je wel verlangen naar weer even een vaste plek. Die hebben we nu gevonden! Tot de volgende  keer, Carla en Boudewijn

1. Lianne:
    18 november 2014
    Lieve Carla en Boudewijn, wat een geweldige reis met zoveel indrukken. Super om jullie te volgen en al jullie belevenissen te delen. Geniet nog van de laatste dagen. Veel liefs Lianne en gr van Joep
  2. Sandra:
    19 november 2014
    Zo jullie avontuur van de trektocht zit erop, wat een belevenissen allemaal, geweldig.
    Nu lekker relaxen bij ons zusje.
    Geef hun een dikke knuffel, liefs van ons