Clanwilliam

15 november 2014 - Clanwilliam, Zuid-Afrika

Lieve volgers,

Na vertrek uit Springbok op weg naar Clanwilliam; zo'n goeie 300 km. Zaterdag, dus weinig verkeer op de weg alleen wel wat wegwerkzaamheden her en der. Deze werden door mensen met wapperende rode vlaggen aangegeven in plaatst van verkeerslichten zoals bij ons In Nederland! Onderweg afwisselend landschap met bergen, rotsen en vlaktes. Het laatste stuk verschenen de eerste zuidafrikaanse wijngaarden;  water was dus in de buurt. Namelijk Olifant Rivier. Door het grote wijngebied liepen vele aangelegde kanaaltjes voor de bewatering van de wijngaarden.  Van boven af de weg een fraai gezicht. Zo bereikte we Clanwilliam, aan de voet van Cederberg. We reden vlot naar de B&B, maar dat viel ons enigszins tegen in vergelijking met wat we tot nu toe ervaren hadden. Bij de poort aangebeld en na ff te hebben gewacht kwam er een enigszins verstrooide dame ons tegemoet. We zeiden dat we voor 1 nacht hadden gereserveerd. Na onze naam te hebben genoemd, viel bij haar hèt kwartje. Het leek alsof ze niet op onze komst gerekend had. Ze liet ons  2 kamers  zien, een soort cottage met in de wild begroeide tuin een gebouw waar zij 4 kamers verhuurde. Toch maar de in onze ogen beste kamer gekozen. 's Middags nog een mooie tocht met de auto door de bergen gemaakt en uitgekomen bij een riviertje met daarbij een snuisterijen winkeltje en restaurant. Lekker glaasje wijn gedronken en op deze afgelegen plaats bleken ze WIFI te hebben; dus ons reisverslag van de  vorige dag gemaakt. De uitbater had een springbok - jong in het veld gevonden en mee genomen om te voeden. Deze was te laat in het seizoen geboren waardoor het jong veel te klein was om met de rest van de groep en zijn moeder te trekken en te grazen. Hij zal het niet kunnen  overleven. Wat een mooi en lief klein beestje. Tegen de avond terug naar het dorp en lekker gegeten in 'Dam Bistro' en gekletst met een stel uit Zweden.  Dat is ook het leuke aan reizen;  dat je zo veel mensen uit verschillende landen tegenkomt. Terug gelopen naar de  B&B en snel proberen te gaan slapen zodat het weer snel ochtend zou zijn om verder te rijden!! En zo geschiedde.

Liefs Boudewijn en Carla