van Windhoek naar Agama River Camp

9 november 2014 - Sesriem, Namibië

Hoi hoi lieve volgers,

Vandaag onze eerste rit in de gehuurde 'chevy', wat een rij comfort;  geen gerammel, goede airco,  kortom een welkome afwisseling op de camper. De eerste 80 km geasfalteerde weg, daarna 200 km gravel weg.  Eerst wat lucht uit de banden gelaten en we gingen als een speer door een schitterend bergachtig landschap. We hielden verschillende stops om dit op foto en film vast te leggen. Wat een schitterend land is Namibië met zoveel afwisselende landschappen; na iedere bocht weer een nieuw uitzicht. Uiteindelijk in Solitair uitgekomen, maar niet de bakker bezocht ( Ingrid en Leon) om zijn fameuze appeltaart te proeven. Na Solitair linksaf richting Sesriem en 40 km zou Agama River Camp moeten liggen en jawel hoor. Op het eerste oog een nietszeggend gebouwtje, maar na binnenkomst werden we getrakteerd op een prachtig Afrikaanse inrichting en een hartelijk welkom.  Het uitzicht achterop de bergen is adembenemend. Onze vrijstaande kamer heeft en uitzicht op dit adembenemende bergmassief; in een woord ongelooflijk mooi. Bij zonsondergang ontaard een betoverend zicht op deze oranje-rood gekleurde bergen.

Voor de volgende dag een tour naar Sossusvlei georganiseerd;   de beroemde rode duinen Namib desert.  Na een heerlijk diner met kaarslicht vanwege stroomuitval snel ons bed opgezocht en de wekker op 4.30 gezet i.v.m. Vertrek om 5.15 uur. Wat zal de volgende dag weer brengen? Welterusten voor nu en tot morgen.

Groetjes Boudewijn en Carla

1. Hanneke:
    10 november 2014
    Ja Ja het houd niet op die mooie reisverhalen. Wat een tocht zeg. Jammer dat jullie die appeltaart niet hebben geprobeerd want die moet echt enorm lekker zijn heb ik gehoord. Echt een omrijdt taartje moet het zijn. Veel plezier.