Chobe River Kasane

26 oktober 2014 - Kasane, Botswana

Dag allemaal,

Met een dag vertraging twee nieuwe verhalen. Eerst het verhaal van 26 oktober. Er zijn al weer tien dagen voorbij.... dat gaat snel als iedere dag anders is. Eerst moesten we een flink stuk rijden tussen Gweta en Kasane, helemaal in het noorden van Botswana, bij de grens met Zambia en Zimbabwe. Hoe meer we naar noorden reden, hoe groener de omgeving werd. Ook de eerste dreigende luchten en daarmee ook erg benauwd.  Na een rit van 415 km over rechte en redelijk goede wegen kwam Kasane in zicht. Een plek vinden bij Chobe safari resort was ons aanbevolen, maar helaas geen plek voor onze grote camper.. dan maar naar Thebe safari lodge. Daar was plek dus het er maar op gewaagd. Na een uurtje hadden we het daar wel bekeken.....te veel rumoer en slechte service. Onze biezen gepakt en naar de volgende locatie, Kubu lodge. Wat een verademing, looks like paradise. De 12 lodges liggen schitterend in een park aan het water, een heerlijk restaurant. Wij zitten in de camper op de  camp site. ...ook niet slecht maar iets meer zand en iets ander sanitair.  Uiteraard kunnen we gebruik maken van de faciliteiten van de lodge dus het zit wel goed (zie foto). Na een ochtend aan de pool werd het tijd voor een hele speciale excursie. Met een  boot met opgebouwde camera's met telelens de rivier op. Ook Carla zat als een ware fotograaf foto's van dieren te schieten. Het resultaat is een dvd met honderden foto's. We zullen ze wel een keer met jullie bewonderen, er staan vogels op, crocodillen,  nijlpaarden, buffels, olifanten, Gazelles,  ooievaars,  maraboes en nog veel meer. We hebben de dvd's bij de eigenaar van het bedrijf opgehaald en sloten de dag af met een heerlijke pasta uit een zakje met wat verse sla en een glaasje witte wijn.

Weer een dag voorbij gevlogen, de volgende dag de trip naar de Victoria Falls, van waar ik nu dit bericht stuur.

Tot gauw, liefs van Carla en Boudewijn.

1. Marcel:
    31 oktober 2014
    Wouw alleen het lezen van jullie verhalen is al fantastisch, laat staan hoe het voor jullie is als je het echt mee maakt
    Ben erg benieuwd naar de dvd. Geniet er van. Dikke knuffel uit Sassenheim