Victoria falls Zimbabwe

27 oktober 2014 - Victoria Falls, Zimbabwe

Hallo harde werkers in Nederland,

Vandaag weer een fantastisch hoogtepunt: Victoria Falls Zimbabwe. Met een transfer busje naar de grens, 25 euro pp betalen, een half uurtje formulieren invullen en wachten en dan, hup doen ze de slagboom open en rijd je het mooie Zimbabwe binnen. Na een uurtje achter twee eten en drinkende Duitse echtparen gezeten te hebben doemde de mist van de 'Vic Falls'  op. Eerst naar ons geboekte b&b, genaamd 'Amadeus'. Bij de ingang stond te lezen unter Deutsche leitung dus dat zit wel goed zou je zeggen. Nou dat zit het ook, heerlijk weer een echt bed, een eigen douche en geen zand! Na intrek genomen te hebben in kamer 8 een taxi laten regelen die ons naar de bank bracht (alles wordt betaald in amerikaanse dollars of euro, Zimbabwe heeft geen eigen munt) en daarna naar de Falls.  Even 30 dollar pp betalen en dan naar een van de 9 wereldwonders gaan kijken. Het was adembenemend dat wij, twee boertjes uit Eersel daar zo rond liepen. Prachtige foto's gemaakt ondanks dat maar een gedeelte van de waterval vol water stond. Het is droge tijd zodat er maar "weinig" water naar beneden komt. Altijd nog een zeer aanzienlijke hoeveelheid zoals jullie kunnen zien. Na een paar uurtjes daar rondlopen, ontmoetingen met apen en zwijnen die daar zo los rond  lopen nog wat souvenirs gekocht en weer met de taxi naar Amadeus om vanavond bij een restaurant met een "water hole"  te gaan eten. Inmiddels veel reacties van jullie gelezen, dat is erg leuk om te zien. Morgen nog een dagje ontspannen in Zimbabwe en om 16 uur met het busje terug naar Kasane voor onze laatste nacht in Botswana want we gaan weer terug naar Namibië overmorgen. Tot het volgende bericht, liefs Carla en Boudewijn.

1. Sandra:
    27 oktober 2014
    Het lijkt wel een sprookje wat mooi leuk, en wat een prachtige foto bij de falls met regenboog.