wat een nacht !

25 oktober 2014 - Kasane, Botswana

Hallo lieve volgers

We hebben weer Internet dus kunnen we jullie weer op de hoogte brengen van de laatste dagen. Op 23 oktober kwamen we na een kort ritje van 200 km in Gweta aan. Een dorpje bij de Nxai pan tussen Maun en Nata. We overnachtten bij 'planet Baobab'.  Een echte Afrikaanse belevenis die camping met prachtige Baobab bomen, echte reuzen, sommige wel 1500 jaar oud! Een heerlijk zwembad en een zeer authentieke bouw en inrichting.  Een village tour gedaan met Jano (onze gids voor twee dagen), waarbij wij het plaatselijke ziekenhuis mochten bezoeken en zo waar een verpleegkundige on rond leidde. Wat een enorme tegenstelling met onze gezondheidszorg in Nederland! De tweede nacht een trip naar de ongelofelijke zoutpan, een tocht van 50 km door de meest dorre wildernis. Op de zoutpan gegeten gedronken en verhalen verteld rond het kampvuur. De zonsondergang werd wat gehinderd door de wolkjes. Om 21.00 uur ons bedje opgezocht, een matje met een laken en dekens, netjes opgemaakt. Door de wolken weinig sterren gezien dus gaan slapen. Midden in de nacht waren de sterren wel te zien echt duizenden. Rond 06.00 de prachtige zonsopgang.  Het was een bijzondere nacht geweest. Snel weer terug om de stokstaartjes te zoeken en ook nog gevonden! Grappige kleine diertjes die bij dreigend gevaar op hun achterpoten gaan staan, zeer fotogeniek waren ze. Daarna terug naar de camping en na ontbijt en opfrissen op weg gegaan naar Kasane, waar we nu zitten bij Kubu lodge aan de Chobe rivier, vlak bij de grens met Zimbabwe,  Zambia en Namibië. Hier gaat morgen ons volgende avontuur beginnen, een tocht over  de rivier vol krokodillen en nijlpaarden met daarom heen leeuwen, olifanten, hertjes e.d. Het zullen weer veel foto's en films worden. Nou tot het volgende bericht en liefs van Carla en Boudewijn.

1. Carlijn:
    25 oktober 2014
    Ik ben nu toch wel een beetje jaloers op jullie hoor. Ziet er heel mooi uit!!
  2. Marcel:
    26 oktober 2014
    Het klinkt zeer avontuurlijk allemaal!! Veel plezier met het vervolg van de reis.
  3. Dre & Inge:
    26 oktober 2014
    Super verhalen en schitterende foto's ! Een andere wereld, geniet ervan. Groeten Inge & Dre.
  4. Sandra:
    26 oktober 2014
    Hoi hoi, wat super mooi allemaal, ben het met Carlijn eens echt wel jaloers op jullie, maar het is jullie van harte gegund de reis van je leven als ik dat zo zie!!! Xxxx
  5. Bert en Marijke:
    26 oktober 2014
    Wat een indrukken en belevenissen! Voor ons niet te bevatten allemaal! Geniet ervan en we wachten op de uitgebreide verhalen als jullie weer terug zijn!
  6. Jan Willem Schaap:
    27 oktober 2014
    Kasane/Chobe is a stunning part of the world. I stayed at the Chobe game lodge for 2 weeks. Seeing your pics brings back great memories. Enjoy it all!!
  7. Wieneke:
    27 oktober 2014
    Fyn hoor dat jullie zo genieten, we kunnen niet wachten om de mooie foto's in detail te zien. Groetjes Wieneke