Etosha part two, 3 en 4 november (Halali)

4 november 2014 - Halali, Namibië

Hallo lieve volgers,

Etosha part 2 want het avontuur gaat door. Na de eerste halve dag en een warme nacht op tijd op om te vertrekken naar park Halali, 80 kilometer meer naar het westen. Wat we al schreven, Etosha is voorzien van gravel wegen zoals ze dat hier noemen... nou het zijn gewoon wasborden met keien erover gestrooid. De kleine wieltjes van onze camper hadden het zwaar te verduren,  net als wij zelf. De spanning om weer wat nieuws te gaan zien op het volgende stuk maakt echter alles goed. We zagen gemsbokken, giraffen, kudu's,  zebra ' s,  gnoes, impala's,  Dik - Diks,  gieren, wilde hond, jakhals,  olifanten genoeg voor overdag. Tegen zonsondergang, die overigens schitterend zijn hier in Afrika,  bij de waterhole van Halali gaan zitten,, net als tientallen andere gasten van het park. Als toetje van de dag werden wij getrakteerd op een show van  een groepje olifanten met twee baby olifanten.  Een heus waterballet was het resultaat en dit alles bij kunstlicht, een bijzonder schouwspel! Na vertrek van de familie Jumbo, gingen de meeste toeschouwers weg, wij bleven nog even want hadden toch niets te doen! Dit wachten werd  beloond met een bezoek van drie neushoorns. De enige die wij overigens gezien hebben van de 700 stuks die in Etosha leven. De foto's van de neushoorns vielen helaas wat tegen door het kunstlicht,  jammer. Einde van een mooie dag en met een tevreden gevoel gaan slapen, dit hadden wij toch mooi meegemaakt.  Benieuwd wat de tweede dag Halali zou brengen.... Nou dat was boven verwachting! Als je weet hoe groot het park is dan is het een grote wonder dat wij om 09.30 uur bij waterhole Rietfontein net  voordat wij wilden vertrekken na het zien van enkel wat Egyptische ganzen, door een enthousiaste Duitser in een 4 x 4 werden gewezen op: "a group of seven lions is coming up to the waterhole". Dus weer omgedraaid en positie ingenomen  op een strategische plek en ja hoor... Daar kwamen de 7 leeuwen in een rij aangelopen. Ze hadden het water voor zich alleen en ze  dronken en speelden en genoten van de zon.  Nou wij hebben daar ongeveer een uur gestaan en het tafereel van een korte afstand kunnen aanschouwen, prachtig en zeer  bijzonder dat wij dat geluk hadden, want zo gemakkelijk zijn leeuwen niet te vinden in de natuur. De leeuwen vertrokken stuk voor stuk en wij toen de laatste vertrokken was. Verder rijden over de stoffige en "kei" harde wegen. Die middag nog de geur van een dode olifant opgesnoven. .. De gieren vonden het smakelijk.. Daarna nog een omgevallen gnoe aanschouwd die door een wilde  hond en tientallen  gieren werd opgepeuzeld. .... nou dat zijn nog eens schouwspelen die je voorgeschoteld krijgt! Die avond zelf maar een lekker steakje op de bbq gebraaid.  De volgende dag vertrek richting  zuidelijke uitgang maar dat is voor het volgende verslag.

Wordt vervolgd groetjes van ons, safari boomers,

Carla en Boudewijn

1. Hanneke:
    8 november 2014
    Wow dat is nog eens een mooie dag geweest zeg. Je weet het leuk te vertellen Bou en ik zie het voor mijn ogen gebeuren. Ik beleef het zo een beetje met jullie mee. Geweldig en ik wacht met spanning op het vervolg. Liefs Hanneke
  2. Wieneke:
    8 november 2014
    Fijn dat julie dieren zien en ook door andere reizigers geholpen worden. De oppervlaktes zijn zo groot, dus julie hebben geluk.