vertrek uit Etosha

5 november 2014 - Khorixas, Namibië

Aan alle mooie dingen komt een eind, ook ons bezoek aan Etosha. Vandaag rijden we 75 kilometer over de reeds genoemde kei- en wasbordwegen richting naar de zuidelijke uitgang in Okaukuejo met als doel om vandaag in Damaraland  in Khorixas te overnachten. Het werd een prachtige tocht met de ontmoeting met een Cheetah aan de kant van de weg en daarna nog met een grote dierenshow bij waterhole Nebrowni.  Een gigantische groep dieren allemaal om een paar slokken te drinken. Honderden zebra ' s,  gnoes,  jakhalzen, impala's,  springbokken, struisvogels en lest but not least: een beul van een olifant. Alles en iedereen aan de kant want meneer wil drinken en baden. Laat ie dat nou net voor onze neus gaan doen...... geweldig! Weer een show van een half uur. Na dit op optreden het volgende projekt: Hoe laat ik als moeder struisvogel mijn 12 net uit het ei gekropen jongen veilig hun eerste slokjes drinken. Het heeft meer dan een uur geduurd tot ze het voor elkaar kregen. De rest van de groep struisvogels zorgde er uiteindelijk voor dat de rest van de dieren op afstand bleven en de kleintjes ongestoord een paar slokken konden nemen. Een machtig gezicht hoe dat in zijn werk gaat. Daarna tijd om te vertrekken na eerst nog een heerlijke lunch te hebben gebruikt in Okaukuejo,  het bij nader inzien mooiste kamp in Etosha.  Daarna weer geasfalteerde weg.. wat een verademing na drie dagen schudden en butsen! Om 16.30 uur in Khorixas aangekomen,  een dorpje met een mooi country hotel met camping met standplaatsen op GRAS.  Lekker gezwommen en gegeten en onder een boom een glaasje wijn gedronken want het pak van 4 liter was nog niet halverwege en het einde van de camper rit naderde nu. Het was weer een dag om nooit te vergeten!

Tot het  volgende verslag want de reis gaat nog even door.

Liefs van Carla en Boudewijn.

1. Bert en Marijke:
    8 november 2014
    Lieve Carla en Boudewijn,
    Wat een avontuur waar jullie in beland zijn!
    Het lijkt een vervolgverhaal en wij zijn iedere keer benieuwd naar de volgende aflevering!
    Wij genieten dus mee!
    Liefs van ons
  2. Ellen:
    8 november 2014
    Lieve broer en schoonzus, wat een geweldige avonturen maken jullie mee, ik kijk elke dag weer uit naar een volgend verhaal en de prachtige foto's. Geniet van alles wat jullie nog mee gaan maken en sla de mooie herinneringen op. Liefs Ellen