Niet Grootfontein maar Tsumeb

1 november 2014 - Tsumeb, Namibië

Hallo lieve lezers,

Vanmorgen rond 9 uur vertrokken en tegen 12 uur in Grootfontein belandt. Een wandelingetje gemaakt door het dorp en vervolgens de camp site gaan zoeken. Deze bleek niet te voldoen aan onze verwachting,  dus besloten door te rijden naar Tsumeb.  Hier zijn we rond half twee s' middags gearriveerd.  Tsumeb is een bedrijvig, levendig dorp; met een kopermijn. Welvaart voor de inwoners dus,  wat duidelijk zichtbaar (audi,'s, mercedessen, goed geklede mensen) is in de woon- en leefomstandigheden in vergelijking met de "villages" die we onderweg zagen. In de villages gaat het er nog primitief aan toe. Mensen wonen in hutjes, moeten kilometers lopen om water te halen of andere boodschapjes. Onderweg zagen we ook een slachting van een geit (deze hing op zijn kop met een touw aan de boom). Dan realiseer je je pas hoe goed wij het eigenlijk hebben. Nu zijn we in resort alte Kupferquelle beland, een plek voor de welgestelden van Namibië met een mooie parkachtige camping, wederom op gras. Dit ter voorbereiding van drie dagen stof in Etosha. ...hoewel "we hebben de regendruppels te pakken"  deze nacht en ochtend. Nou we zijn benieuwd wat Etosha ons gaat brengen, we hopen op katachtigen,  neushoorns,  giraffen, zebra ' s maar zoals zo vaak gezegd, de natuur laat zich niet leiden en we rijden niet door een dierentuin.... Nou morgen 80 km en dan gaan we Etosha binnen, tot nader bericht met hopelijk mooie foto's van wilde dieren.