van zeehund naar Swakopmund

7 november 2014 - Swakopmund, Namibië

Hallo lieve volgers,

Vanmorgen op ons gemak gedaan.  Nog even zitten buurten  met een Canadees uit Quebec.  10 uur op visite bij de buren, de zeehondenkolonie van Cape Cross.  Tjonge jonge....het krioelde van de zeehonden, van groot tot klein; zelfs net geboren. Uiteraard heel erg fotogeniek, want die koppies hebben echt wel iets aandoenlijk. Veel mensen liepen met bescherming (sjaal of hand) voor de neus, maar wij konden het wel hebben sinds de ontbindende geur van de olifant. Na vele mooie foto's weer ingestapt in onze camper op weg naar Swakopmund,  zo'n 150 km over de zoutweg. Swakopmund is de tweede stad van Namibië, omgeven door alleen maar zand en de oceaan. Zoals de naam al doet vermoeden hebben onze oosterburen hier vele sporen nagelaten.  Het lijkt wel of je in een Duits stadje rondloopt gezien de bebouwing en de straatnamen. Het enige verschil is dat vele straten in Swakopmund zandwegen zijn! Wij hebben de  amper gestald op camping Alte Brucke, zoals de naam al zegt, een duits grundlich georganiseerde camping.  Goed geregeld dus. Die middag op de pier geluncht  en een stadswandeling gemaakt. Hierna terug naar de camping en van onze restjes een avondmaaltijd gemaakt. Verder had deze camping uiteraard Internet en konden we een inhaalslag maken wat betreft de reisverslagen. Het weer was somber (mist) en we hadden ons vest en sokken nodig. Na het maken van de in te halen reisverslagen en het opmaken van de wijn, wederom onder het dekbed gekropen. De volgende ochtend namelijk op tijd opstaan voor het nodige inpakker omdat we dan alweer de camper gaan inleveren in Windhoek.

Tot morgen bij ons laatste verslag vanuit de camper,  dan wordt onze reis vervolgd met een auto.

Groetjes Boudewijn

1. Sandra:
    9 november 2014
    Ja ja, weer een andere omgeving de variatie van jullie reis is fantastisch genieten maar weer.
    Wij zitten nu in zeeland ook aan zee maar geen wild hier!!?
    Alleen onze honden die genieten enorm van het strand, zee en wij natuurlijk ook. Liefs xxxx